Tekenen en schilderen doe ik eigenlijk al van kinds af aan. De afgelopen 20 jaar ben ik mij steeds serieuzer gaan toeleggen op de schilderkunst en het vervaardigen van keramiek en volgde daarvoor diverse opleidingen. Aanvankelijk schilderde ik veel in acryl, maar al meer dan 10 jaar heb ik echt de liefde opgevat voor olieverf, vaak gemengd met allerlei materialen. Ik schilder graag abstracte portretten en ander abstract werk, maar ook de dieren en planten in mijn directe omgeving hebben mijn warme interesse. Eind november werd ik benaderd of ik interesse had om de centrale ruimte van Huize Beatrix in Doorn op te vrolijken met enkele van mijn werken. Dat doe ik natuurlijk graag, want wat is er mooier dan kunst te delen met anderen.
Stekeligheden
Tijdens de coronapandemie heb ik de reeks “Stekeligheden” geschilderd. Ik heb allerlei stekelige en soms ook wel ‘gevaarlijke’ planten geschilderd, zoals de reuzenberenklauw, de kaardebol en allerlei distels.
Ik vond het een stekelige tijd, waarin mensen ook vaak stekelig op elkaar reageerden, net al distels: “raak mij niet aan”. Maar ondanks dat distels er vaak ‘gevaarlijk’ en ‘niet aaibaar’ uitzien, hebben zij ook een enorme schoonheid als je de moeite neemt om dichterbij te komen en ze te leren kennen, net als mensen.
Ik mocht al hele leuke en positieve reacties ontvangen van bewoners en medewerkers van huize Beatrix. Kijk, daar doen we het voor!
Ik werk vanuit mijn eigen atelier in het landelijke Maarsbergen en vervaardig ook schilderijen en keramiek in opdracht. Ik exposeer de laatste jaren regelmatig door heel Nederland.
En dan ten slotte: wat staat er toch voor een ‘gek beestje’ onderaan ieder schilderij? In plaats van mijn naam signeer ik mijn doeken en mijn keramiek met mijn logo. Het is een gestileerde duizendpoot, die ik zelf heb ontworpen, omdat ik nu eenmaal een duizendpootje ben.
Veel kijkplezier! En als je vragen hebt, mail gerust.